Ibland.....

Ibalnd blir jag fundersam över det här med vänskap....hur ska det funka naturlig? ibland känns allt så toppen och flyter på sen försvinner nägra gamla vänner bort....bara för att man inte umgås...tar kontakt osv. men ibland kan det också var så att man vill avsluta en vänskap för den tar mer än den ger....fast för mig händer det sällan......igår träffade jag en gammal kompis..helt oväntat......och det kändes så otroligt fel...och jag kan inte förklara känslan.....ingen har gjort nåt fel i relationen men den fans inte det här gammla som jämt infinner sig, fast vi inte har umgåts på jättelänge......jag kände att jag blev ledsen och ville ägentligen fråga...jaha går vi var vår väg nu? hur gör vi nu? Vad har hänt? Samtidigt vet att det finns en bakomliggande orsak som inte alls har med mig att göra, men ändå kändes allt så fel.
 
Jag började grubla över vad för vänskap vi hade, var den så nära ?Kom fram till svaret Nej, man är bara så nära när man öppnar sig och investerar från båda hållet. Samtidigt vet jag att jag tillslut gav upp från min sida men var det rätt? Det är bara att inse att det Ibland tar livet olika riktningar men jag blir nog mest ledsen över allt vi förlorar, alla stunder vi har delat,....men samtidigt var det då....nu är vi här......
 
Jag längtar hem....

Kommentarer
Postat av: Annika

Det var tråkigt att läsa men jag vet hur du menar. Dom vänner man hade för några år sedan, känner man kanske inte längre pga saker som händer i livet. Eller så står dom kvar på samma ställe i livet medans du förändras eller dom känner inte dig längre för du har utvecklats till en annan människa än den du var när ni umgicks.
Sen finns det vänner som man inte pratar med ofta men som man vet alltid finns där ändå. Det är riktiga vänner.
Kram

Svar: Tack Annika just så tror jag det är......många kramar till dig...anita
thetinymoments.blogg.se

2013-02-04 @ 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0