Nu är vi på gång...

Nu händer det saker på"bygget" grunden kom i onsdag och maken var cch satte upp vår skylt...... Sedan var det byggmöte med alla möjliga regler.... Ja en riktig byråkrati av lagar att gå igenom.... Men det känns så häftigt och samtidigt ovärkligt. Ska vi verkligen bygga ett hus och blir det bra? Vi åkte ivertfall ut till tomten och tittade och satte oss och fika på lite grund som hade kommit.... Nästa vecka ska det börjas fixas med den. Det kändes så rofyllt och jag kände samma känsla som om jag kommit hem.... Jag ville inte åka tillbaka till radhuset..... Vi pratade med grannens far som var där och hjälpte dem på tomten samt att minstingen hittade 2 grannbarn som hon lekte med.... Sen kunde jag inte sova före efter ett på natten för alla tankar på hur det kommer bli. För att återgå till byggmöte så får vi inte flytta in först 6 augusti för handläggaren som ska godkänna huset har semester och då står tydligen hela kommunen still???? Ja det är bara att acceptera.... En trevlig nyhet hände dock igår älvsbyhus har en kampanj med badrummen, att vi får typ liknande kakel gratis inlagt??? Vi kunde nästan inte tro det... Jag har aldrig fått nåt gratis men helt otroligt... Går lite för bra just nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0